top of page
איך יודעים אם יש לי היפרדות בטנית?
קודם כל- 'היפרדות בטנית' היא פחות מפחידה ממה שעשו ממנה. שריר הישר-בטני (או בשם הנפוץ שלו 'שריר הקוביות'...)- מורכב מרקמת חיבור שמחברת את שני הצדדים שלו. בהריון היא עוברת מתיחה משמעותית ולוקח לה זמן לחזור ולהצמיד את שני צידי השריר. בסוף ההריון כשקמים משכיבה אפשר להבחין במבנה משונה של 'ריכוס' שנוצר לאורך הבטן. הוא נובע מחוסר יכולת של השריר לעשות את הפעולה שלו ולקרב את החזה לאגן. בניסיון לייצר את התנועה, כל צד שלו מתכווץ לחוד ומייצר את הרכס. בשלב השיקום שאחרי הלידה (6 שבועות אחר


bottom of page



